Anak Kau Cikgu Sekolah Rendah Je ?

“Oh yus mengajar sekolah rendah!.  Hmm,  si Lina  mengajar sekolah menengah”Itulah dialog makcik sebelah rumah  dengan mak aku  2 tahun yang lepas. Seolah olah nak mengecilkan aku. Kononnya anak dia lagi terer dan hebat. Aku tak kisah pun sebenarnya hal ni, tapi apabila mak aku pun tak faham aku terpaksa menerangkanlah.

Aku kesian kat anak dia tu. Mak dia je yang lebih lebih. Mak dia tu ingat cikgu sekolah rendah ni low sangat ke?.

Tolonglah manusia manusia di luar sana. Tolong jangan memperkecilkan sesiapa. Hatta kepada makcik cleaner sekalipun. Setiap kita ni ada rezeki masing masing.

Di sisi Allah hanya orang yang beramal dan beriman kepadanya. Satu lagi, ada orang suka memperlekehkan orang yang tak belajar tinggi.Kadang kadang ada yang lagi hebat dari mereka yang ada ijazah dan master tu cuma mereka ni dulu malas nak ke sekolah atau pun daripada keluarga yang susah.

Komen

6 thoughts on “Anak Kau Cikgu Sekolah Rendah Je ?

  1. anyss

    Salam,
    Manusia memang begitu, selalu anggap diri lebih berbanding orang lain, lalu canang merata alam. Sedangkan hakikatnya…tak semua orang suka canang mencanang begitu.

    Sabar ajelah dengan orang sebelah tu, depa tak tahu. Zaman dah berubah, depa ingat cikgu sekolah rendah tu cikgu maktab hu hu hu

    benda-benda begini saya dah alaminya lama dahulu. Lagi sadis bila orang yang pernah rendahkan kita dulu tu lah yang akhirnya datang nak merisik dan meminang. Pelik tak cerita dunia?

    Jom join;
    Kontes Cerita Paling Lawak sedunia

    Reply
  2. normaidayu zainal

    abg yus!!hehe…dah lame cik xbukak bl0g abg yus ni….maaflaa…sbb skrg ni musim exam,kene study…
    jagn diherankan ape yg org kate abg yus kan…yg pntg kite tau kemampuan diri kite kat tahp mane…insyaAllah,Allah ade bersama kita…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *