drinking-water-danger

Petua Kesihatan : Minum air putih pun bahaya

Air putih  yang kita minum sehari -harian  bukan semestinya yang terbaik,walaupun kita mengamalkan minum  7  gelas sehari  seperti yang di syorkan pakar kesihatan.

Air putih sebenarnya pun ada yang mempunyai asid. Asid ni menyebabkan macam macam penyakit . Kalau badan dah banyak asid  macam macam penyakit boleh datang antaranya:

1. Gastrik atau uluran
2. Reput tulang
3. Resdung
4.Sakit kepala
5. Batu Karang
6. Gout
7. Sakit buah pinggang

Dan banyak lagi lah……………yang berkaitan masalah toksid dalam badan yang di sebabkan makanan dan minuman kita berasid.

Hari tu, kawan aku ada tunjuk demo. Dia ambil beberapa jenis air. Air minuman drinking water(jenama XX) dan air zam zam untuk di buat ujikaji – ujian warna PH pada air.

Warna
Kuning: Asid
Hijau  :  Neutral
Biru   : Alkali

Ujian warna pada air zam zam menunjukkan air tersebut bertukarkepada warna biru. Maksudnya air tu beralkali. Alkali ni baik untuk badan (antara 8-13).

Kemudian pada  ujian warna pada air drinking water yang di jual di pasaran ( jenama di rahsiakan). Bila di titiskan air  ujian PH tu, air drinking water tersebut menjadi  warna kekuning-kuningan. Maksudnya air tersebut agak berasid. Jadinya walaupun air tu air putih, ia masih tidak sihat untuk di minum.

Kemudian, dengan air dari botol drinking water yang sama dia buat ujian sekali lagi. Dia titiskan 3 titik air jus alkali ke dalam air minuman tu. Kemudian buat ujian warna sekali lagi. Apa yang berlaku ialah warna air tadi berubah kepada warna biru yang menunjukkan air tersebut telah menjadi beralkali.

Oklah, aku bukan nak berniaga sebenarnya cuma nak tolong promosikan produk kawan aku ni. Kalau nak telefon atau SMS dia. Produk tu namanya jus alkali. Ada gambar kat bawah kalau nak tengok.

jus alkali himax5

Cara gunanya masa dia tunjuk tu amat mudah. Kalau nak jadikan amalan harian titiskan sahaja dalam air dalam 3 titik. Kalau nak merawat pelbagai penyakit titiskan dalam air sebanyak 7 titik. Lain lain tanya dia sendiri.

Ni nombor kawan aku tu ( Stokis KL)

Alimin Hasan: 0132274027 (KL dan Selangor)

Komen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *