aiskrim-sedap

Mengapa ramai warga asing suka jual aiskrim?

aiskrim sedap
Meniaga aiskrim memang menguntungkan.
Semasa melayari facebook baru baru ini aku terbaca satu iklan menarik tentang kursus membuat aiskrim.
Penulis iklan menceritakan tentang mengapa warga asing Myanmar,Pakistan dan Bangla suka meniaga aiskrim  walaupun mereka ini tidak fasih pun berbahasa melayu.
Rupa rupanya ada sebab mengapa mereka ini suka meniaga aiskrim .Antara alasan mengapa melakukan bisnes jual aiskrim ini ialah kerana ia mudah dan menguntungkan.
Modal runcitnya dikatakan rendah contohnya dengan hanya modal RM20 peniaga aiskrim boleh dapat sehingga RM 200.Margin untung yang tinggi hingga mencecah beratus ratus peratus memang selama ini tidak ramai yang tahu,
Menjual dan membuat aiskrim ni juga sebenarnya tidak perlukan kemahiran yang tinggi.
KEMUSYKILAN MENIAGA AISKRIM 
Mungkin banyak kemusykilan yang buatkan anda terhenti seketika untuk mulakan perniagaan Aiskrim ni kan?
“Orang kata nak berniaga ni kena ada ilmu. Kalau tak de memang lambat sikit nak berjaya. Dekat mana nak tahu ilmu tu?”
“Tak akan aku nak jadi bangla pulak. Pergi round dekat taman permainan. Buatnya jiran aku nampak, fuh malu beb…”
“Untung ke bisnes aiskrim ni? Nak jual dekat mana? Macam mana boleh dapat sampai RM5k sebulan tu?
“Nak jual aiskrim mesti kena tahu resepinya. Cara buatnya, mana nak dapat semua resepi tu?… ais krim Malaysia 20 sen tahu lah aku buat..”
“Daripada segi cerita, memang minat dah ni… tapi apa langkah pertamanya? Macam mana nak mula? Nak kena buat apa dulu?”
Berapa modal mulakan bisnes ais krim ni? … Apa barang kena beli? Guna mesin apa? Bagaimana cara prosesnya?”
Untuk menjawab semua persoalan di atas klik je link di bawah
Komen

One thought on “Mengapa ramai warga asing suka jual aiskrim?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *